.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پارک‌های جنگلی شمال باز هست؛ نیست؟
کرونا در حساس‌ترین زمان ممکن در شمال زرد و آبی شد تا شرایط عجیب و پیش‌بینی‌نشده‌ای برای اقامت مسافران رقم بخورد.

به گزارش شمال نیوز، حسین‌زادگان استاندار مازندران دیروز با بیان اینکه معیار پذیرش مسافران در مراکز اقامتی و هتل‌های مازندران رنگ بندی‌های کرونایی است، گفته بود دستور العمل‌های شدید بهداشتی برای پذیرش مسافران درنظر گرفته شده است، اما به هیچ عنوان اجازه چادرخوابی یا اقامت در معابر، پارک‌ها و خیابان‌ها به مسافران داده نخواهد شد.

 

او افزود: مازندرانی‌ها انسان‌هایی مهمان نواز و خونگرم هستند، اما مسافران هم باید به سلامت این مردم احترام بگذارند و از هرگونه تجمع در اماکن عمومی، پارک‌ها و برپایی چادر‌های اقامتی خودداری کنند.

 

فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران هم با بیان اینکه فقط اقامت در اماکن دارای مجوز رسمی مجاز به پذیرش مسافر بر اساس ابلاغیه ستاد مقابله با کرونا هستند، گفت: هرگونه اسکان در اقامت گاه‌های غیر رسمی ممنوع خواهد بود و مسافرانی که به قصد اقامت در اماکن غیررسمی یا چادرخوابی می‌خواهند به شمال سفر کنند بهتر است وارد مازندران نشوند.

 

حالا اگر چه به گفته مسئولان هرگونه برپایی چادر برای اقامت و مسافرت ممنوع اعلام شد پارک‌های جنگلی برای تعطیلات نوروزی وضعیتی نامشخص دارند.

 

پارک‌های جنگلی در بلاتکلیفی

 

پارک‌های جنگلی شمال نوروز هر سال یکی از مقاصد گردشگری و اقامت مسافران بود و با توجه به راه‌های ارتباطی آسان، وجود آلاچیق، سرویس‌های بهداشتی، میز و نیمکت و سکو‌هایی برای اقامت، مکان‌های مناسبی برای تفریح و اقامت خانوده‌ها بودند.

 

۲۵ پارک جنگلی با حدود ۶ هزار هکتار مساحت مهم‌ترین اماکن تفرج و حتی اقامت موقت مسافران نوروزی بود، اما به نظر می‌رسد هیچ محدودیتی برای حضور مسافران نوروزی در این پارک‌ها هنوز اعلام نشده است.

 

اداره کل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری اعلام کرد ستاد مقابله با کرونای استان هنوز هیچ تصمیمی برای جلوگیری از ورود مسافران به پارک‌های جنگلی به این اداره کل ابلاغ نکرده است و به نظر می‌رسد ممنوعیتی نیز برای حضور و اقامت در این پارک‌ها وجود ندارد.

 

این اداره کل با بیان اینکه تابع ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و با این وضعیت هیچ اهرم فشاری برای جلوگیری از ورود مسافران به پارک‌های و عرصه‌های طبیعی وجود ندارد همانند سایر ادارات به مسافران توصیه کرد برای قطع زنجیره کرونا از حضور، تجمع و برپایی چادر‌های اقامتی در پارک‌های جنگلی و عرصه‌های طبیعی خودداری کنند.

 
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.086 seconds.